HireSlim: verleiden tot snelle klik

0

HireSlim heeft een dienst ontwikkeld waarmee het snel passieve leads op Facebook en Instagram weet te converteren naar actieve kandidaten. Verschillende uitzend -en detacheringsbureaus testen de methode.

Flexmarkt publiceert in elke editie een interview met een nieuwkomer in de sector die vertelt hoe hij of zij het ondernemerschap in de flexbranche in praktijk brengt. Een van hen Julian Natte die eind vorig jaar HireSlim heeft opgericht.

HireSlim

Oprichters: Julian Natte en Liesbet de Rouck
Ervaring in de branche: Natte is specialist in het genereren van leads. De Rouck heeft gewerkt voor verschillende flexbedrijven, zoals ASB (onderdeel van Randstad), Accent Jobs, Broadbean en Wonderkind.
Gestart: november 2019
Personeel in dienst: HireSlim werkt met freelancers

 

Julian Natte is specialist in het genereren van leads op sociale media. Hij publiceert video’s en zorgt dat mensen erop klikken. Voor de autobranche doet hij dat bijvoorbeeld om mensen zo ver te krijgen dat ze een proefrit of onderhoudsbeurt boeken. “Anderhalf jaar geleden vroeg een kennis mij hetzelfde te doen voor zijn uitzendbureau. Hij had moeite om nieuwe kandidaten te vinden. Ik testte mijn methode bij dit bureau en kreeg het aantal kandidaten omhoog van vijf naar vijfentwintig per week. Toen dacht ik ‘daar moet ik meer mee doen.’ Zo is HireSlim ontstaan.” Er zijn al veel bureaus die kandidaten zoeken op sociale media. Wat doet HireSlim anders? “Het lukt ons om passieve leads te converteren naar actieve kandidaten”, zegt Liesbet de Rouck, compagnon van Natte. “Bij andere bureaus is het resultaat van een campagne op sociale media vaak een lange Excell-lijst met contactgegevens van mensen die op een video hebben geklikt. Recruiters moeten die mensen dan alsnog persoonlijk gaan vragen of ze daadwerkelijk interesse hebben. Bij ons is dat proces bijna volledig geautomatiseerd.”

Direct in een chat

HireSlim publiceert vacaturevideo’s op platforms als Facebook, LinkedIn en Tik-Tok. Die video’s bevatten  gerichte vragen als: ‘ben je op zoek naar een baan, woon je in regio x en wil je een bedrag tussen x en x verdienen?’ Wie bij deze vragen telkens ja denkt, kan op een link klikken. Hij komt dan niet op een Excell-lijst terecht, maar in een Whatsapp-gesprek met een chatrobot, bijgestaan door een ‘live agent’. In zo’n chat kunnen kandidaten meer informatie over de baan vragen, hun cv uploaden of een plek reserveren voor een informatieavond. “Zo trekken wij iemand in twee uur door een recruitmentproces waar andere recruiters soms weken over doen”, zegt De Rouck. Bovendien levert HireSlim ‘geofencing’ als service. Dit betekent dat het bureau video’s gericht kan inzetten op bepaalde locaties. “Dat helpt als bedrijven kandidaten zoeken binnen een bepaalde afstand tot de werklocatie”, aldus Natte. “Of stel dat je kandidaten zoekt die affiniteit hebben met sport. Dan kun je geofencing gebruiken om mensen te benaderen rond een stadion of sportclub”. De Rouck benadrukt voor deze service alleen data te gebruiken die sociale platforms zelf aanbieden, bijvoorbeeld via locatietrackers of Google. “Wij weten niet zelf waar een persoon is geweest.”

We trekken iemand in twee uur door een proces waar andere recruiters soms weken over doen.”

Verplegers tot uitbeners

HireSlim heeft binnen een half jaar vijftien klanten gestrikt, vooral uitzendbureaus en andere bemiddelaars. “We doen zo’n drie tot vier campagnes per klant. Ik schat dat we daarmee zo’n vijfduizend actieve kandidaten hebben geworven”, zegt Natte. “We hebben campagnes gedaan voor ingenieurs, verplegers en retailpersoneel, maar ook voor uitbeners. Op sommige doelgroepen werkt onze methode minder goed. Junior accountants en stratenmakers bleken lastig te vinden, maar dat kan ook aan de quarantaine liggen. We testen en leren veel.” HireSlim richt zich voorlopig op Nederland. “We hebben onlangs de Recruitment Tech Startup Pitch gewonnen. Maar we moeten nog bepalen hoe we ons precies gaan positioneren. De crisis heeft dat niet gemakkelijker gemaakt. Hoe dan ook willen we marktleider worden in de conversie van passieve leads naar actieve kandidaten.”

Dit artikel, geschreven door Frans Tilstra, is gepubliceerd in de februari-editie van Flexmarkt. In de rubriek Starter portretteert Flexmarkt elk nummer een nieuwkomer in de flexbrance. Ook Flexmarkt ontvangen?

Lees ook: Je eigen uitzendbureau starten? Dit moet je weten!

22 september 2020 – FleXevent
Zet uitdagingen uit de flexbranche om in kansen

Het jaar 2020 is een uitermate bijzonder, zelfs uniek jaar. De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de Flexmarkt. Hoe zet je alle ontwikkelingen om in kansen? Laat je op 22 september inspireren door topsprekers tijdens deze aangepaste 1,5 meter editie van het FleXevent. Met als thema: Flexbureau 4.0.

Deborah Nas, Maurice van Rooijen, Ralf Knegtmans, Han Mesters en meer praten je binnen een paar uur op hoog niveau bij over de kansen en uitdagingen waar de flexbranche nu en in de toekomst mee te maken krijgt.

Bekijk het programma

 

Over Auteur

De redactie van Flexmarkt zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van inspirerende en vooral betrouwbare vakinformatie over gerelateerde onderwerpen op gebied van flexwerkers, ondernemen, payroll en de uitzendbranche.

Reageer