Backofficebureau: ‘Innovaties in het ATS maken onze klanten toekomstbestendig’

0

Uitzendbureaus zó ontzorgen dat zij zich alleen hoeven te richten op een optimale match. “Dat is ons doel”, zegt Sander Adams, salesmanager bij Backofficebureau, een label van P-services. “Een laagdrempelig en innovatief ATS helpt daar enorm bij.”

Adams is salesmanager van het label Backofficebureau van P-services. P-services werd in 2003 opgericht en begon met uitzenden en payrolling. Al snel bleek er behoefte aan backofficedienstverlening specifiek voor intermediairs. “Wetten en regels veranderen continu en vragen veel kostbare tijd. Daarnaast hebben zowel klanten als medewerkers verschillende wensen en behoeften betreffende een arbeidsovereenkomst en wat daar allemaal bij komt kijken. Wij hebben die kennis allemaal in huis. Backofficebureau helpt startende intermediairs in het zadel en bestaande uitzendbureaus groter worden”, aldus Adams.

 Backoffice op maat

“Wij bieden een professionele en complete ondersteuning en verzorgen de juiste naleving van wet- en regelgeving, waaronder de NEN en ABU”, gaat de salesmanager verder. “Van salarisadministratie, voorfinanciering, contract- en debiteurenbeheer tot online systemen, ook ziekte en re-integratie maken onderdeel uit van onze dienst. De rode draad in onze dienst is: een tevreden medewerker maakt een tevreden klant.”

 Matches met kandidaten via een ATS

Backofficebureau verzorgt dus onder meer personeels- en salarisadministratie en het contract- en debiteurenbeheer. Sinds de zomer van 2021 is dit uitgebreid met het vinden van klanten en matches met kandidaten via het ATS Cockpit van RecruitNow. Een ATS volgt de kandidaat van aanmelding tot plaatsing. “Zo bieden we een complete dienstverlening aan onze klanten”, licht Adams toe.

En die complete dienstverlening is nodig in deze krappe markt. Er is veel vraag naar personeel, maar weinig aanbod. Goed personeel vinden voor een klant wordt daarmee lastiger. Adams: “Grote bureaus werken al langere tijd met een ATS en groeien snel, maar ATS-software is relatief duur. Wij bieden intermediairs ons ATS aan tegen een gereduceerd tarief en nemen de implementatie en de support over.”

 ‘Cockpit neemt werk uit handen’

De organisatie oriënteerde zich al langere tijd op een ATS en kwam uit bij RecruitNow. Zij bieden het datagedreven ATS Cockpit dat op vraag van de markt continu wordt doorontwikkeld. Backofficebureau biedt haar klanten met Cockpit niet alleen de mogelijkheid om geautomatiseerd klanten te matchen, maar onder meer ook om met CRM, CV-parsing en arbeidsmarktdata via Jobdigger te gaan werken. Een groot aantal klanten is inmiddels aangesloten.

Lees ook: Werkis: ‘Persoonlijk contact en een goed ATS is onze gouden combinatie’

Backofficebureau verzorgt de implementatie, een aantal fysieke trainingen en de koppeling met de website van de klant. Adams: “Het is geen kwestie van ‘hier heb je het ATS en succes ermee’. Dat zou zonde zijn, want het is veel meer. Een ATS gaat namelijk het werkproces bepalen. Als je dit niet goed doet, kan het een struikelblok worden. Maar als je Cockpit eenmaal in de vingers hebt, werkt het vóór je en neemt het werk uit handen.”

Sander Adams: “Wetten en regels veranderen continu en vragen veel kostbare tijd.”

 ATS werkt vóór de intermediair

Klanten kunnen efficiënter werken en sneller een optimale match tussen de opdrachtgever en de kandidaat bewerkstelligen. Dit resulteert in duurzame relaties en ook tijdwinst. Adams: “RecruitNow creëert overzicht van new business, kandidaten en matches vanuit één platform. Door de geoptimaliseerde sollicitatieflow krijgt de uitzendondernemer eenvoudig inzicht in het recruitment proces en gaat er geen enkele kandidaat verloren.”

Lees ook: Actief Werkt: ‘Wij werken dicht bij onze klanten en flexcollega’s’

Klanten zijn onder andere heel enthousiast over de integratie met de arbeidsmarktdata via Jobdigger. Hierdoor is er altijd wel een geschikte match te maken voor de kandidaat”, vertelt Adams. “Omdat alle communicatie binnen het platform plaatsvindt, zowel richting de klant als de kandidaat, kunnen collega’s werk gemakkelijk van elkaar overnemen en kunnen zij snel schakelen. Dat is belangrijk, zeker nu een kandidaat in de huidige markt vaak meerdere opties heeft.”

 Continue innovatie voor uitzendondernemers

Dat RecruitNow zich alleen op de uitzendmarkt focust, is een pré, vindt de salesmanager. “Het bedrijf kent de markt door en door en begrijpt ons en onze klanten. Daarbij wordt het ATS iedere maand aangepast op de vraag van de markt. Zo liften onze klanten mee op innovaties die hen toekomstbestendig maken.”

Het is dus een ideale samenwerking wat hem betreft. “Onze klanten kunnen laagdrempelig kennismaken met een ATS, wij bieden complete backofficedienstverlening en RecruitNow bereikt deze markt. Win-win voor iedere partij dus. Wij geloven allemaal in een duurzame samenwerking en deze samenwerking bevestigt dat.”

 Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met RecruitNow.

 

Over Auteur

Reageer