Een van de voorgestelde maatregelen in de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) is dat een payrollkracht recht krijgt op een adequate pensioenregeling die gelijkwaardig is aan die van zijn collega’s die in dienst zijn van de opdrachtgever.
Een van de voorgestelde maatregelen in de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) is dat een payrollkracht recht krijgt op een adequate pensioenregeling die gelijkwaardig is aan die van zijn collega’s die in dienst zijn van de opdrachtgever.
De Wet arbeidsmarkt in balans (Wab) heeft gevolgen voor payroll. Veel is nog onduidelijk en het is maar de vraag of die wet wel aansluit bij de Europese richtlijnen.
De Tweede Kamer heeft gisteren ingestemd met het wetsvoorstel Wet arbeidsmarkt in balans (WAB). Met enkele wijzigingen, die de werkgevers tevreden moeten stellen.
Wim Davidse, hoofdredacteur van Flexmarkt, schetst na redordjaar 2018 een komende periode van onzekerheid, zeker voor uitzendbureaus. “Het komt nu aan op proactief, offensief ondernemerschap.”
Volgens de NBBU wordt de werkzoekende de dupe van de wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). de wet ondermijnt de belangrijke opstapfunctie van uitzenden.
De huidige plannen van Rutte III zullen de problemen rondom platformen als Deliveroo niet gaan oplossen. Daarvoor is herziening van arbeidswetgeving nodig.
De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) zal er in de praktijk toe kunnen leiden dat achteraf een uitzendovereenkomst opeens worden beoordeeld als payrollovereenkomst.
‘Met al die anti-flex-sentimenten in Den Haag, krijg je het gevoel dat je je moet schamen als ondernemer in de flexbranche.’ Onterecht, vindt Patrick Hustinx (Professionals in Flex).
Niet ‘meer vaste banen’, maar ‘meer flexbanen met voldoende zekerheid’. Daarvoor pleit Don van Hal (Digivotion) in zijn meeste recente blog
De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) – die minister Koolmees deze week aan de Kamer aanbiedt – moet het verschil tussen vast en flex verkleinen. Maar de werkgevers staan niet te juichen. De ABU ziet de verhouding tussen vast en flex eerder ‘schever’ worden. VNO-NCW noemt in een reactie de WAB ‘een stap vooruit, maar nog niet in balans’ voor ondernemers.